reklama

Havel, Fico a Marián Varga

Zo všetkých vyjadrení k Havlovi najviac vybočilo z rady to od Mariána Vargu: "Viacerým ľuďom, ktorí nemali čisté svedomie, určite odľahlo." Trafil, a zobudil a vrátil do reálneho sveta nás snílkov, ktorí si doteraz hovorili, že smrť ikony boja za pravdu a lásku nám pomôže, aj ak len iba tým, že sa niečo možno pohne aj v tých debilných robotoch, proti ktorým bojujeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Vôbec to tak nemusí byť a môže byť pravda skôr to, čo dal Varga. Roboti si odkrútia nejaké povinné vyjadrenie, napríklad že Havel "dal určitú charakteristickú črtu obdobiu po 89", a ide sa im ďalej ľahšie s pocitom, že majú voľnejšie ruky. Inak tento Ficov výrok mi ostro pripomenul majstrovu prvotinu na tému 1989 - že si tento rok ani nevšimol. To, čo tresol teraz, bolo podobne nezúčastnené a Havla a 1989 marginalizujúce.

Toho titulku a tej fotky ktoré prišli včera som sa bál už dosť dlho. Zomrel môj najobľúbenejší človek zo sveta verejne známych ľudí, najväčší vzor a najväčšia inšpirácia pre mňa za celý môj život. Tá správa nebola úplne neočakávaná. Ale tá čudná zmes pocitov a neschopnosť ju vyjadriť slovami, to je v človeku aj tak. Nechcem byť patetický a používať vzletné slová, to nechám na tých čo sa na tejto téme budú potrebovať slovne vyblázniť, mne sa to nejako k Havlovi nehodí. Tak dám len fotku, z ktorej na mňa ide strašne silný pocit. Je to ako výjav z Pána prsteňov alebo nejakého historického veľkofilmu a je v nej smútok za kráľom tohto sveta, ktorým Havel pre mňa bol. A za fotkou remix môjho starého blogu o Havlovi, pričom remixovanie spočíva v tom, že slová začínajúce na k..., p... a j... sú vypípané:-)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



treba povedat niekolko veci. prva, ze havel je boh. jediny politik, ktoreho si viem predstavit ako krala v monarchii, ktoru chcem miesto tejto dnesnej prij...nej akoze demokracie. povodne to mal cele viest satinsky, ale ten potom zomrel. druha vec, ze kascak je poloboh. okrem ineho aj preto ze spravil z havla jedineho politika, s ktorym za celu historiu pohody spojil meno svojho festivalu. asi jedina mozna volba, vsetky ostatne mena by tomu festivalu len uskodili, havel naopak. ak chce niekto protestovat ze jak sa tym pohoda zbytocne spolitizovala, tak moze, ale je mimo. havel je ikona boja za to, o co ide, teda by malo ist, aj v hudbe. a o co, aspon ja to tak chapem, ide aj pohode. no a dalsia vec co treba povedat je tato. ze pravda a laska zvitazi nad lzou a nenavistou. a to si nerobim srandu. to naozaj. takze podme na to.

to je takto, ze ja mam inak politiku dost v p.... aspon tu slovensku urcite. nebavi ma sledovat debilkov co sa v 15tich oblecu do oblekov a zacnu strategicky obiehat dolezitych ludi a dolezite miesta, aby sa v 40ke prepracovali na nejake vyznamne miesta. a potom sa im to niektorym podari, vzapati nadobudnu pocit ze su hrozne doleziti a zacnu o tom presviedcat aj vsetkych ostatnych. to je hned zlo na svete. havel je iny. jasne ze aj on sa rad pocuva, povedzme to rovno, je narcis, obcas to v tom co povie tak nenapadne prebleskne. ale to nevadi, ved takyto sme kazdy, alebo skoro kazdy. ja len hovorim ze iny politik vam nepovie to co povie havel, ked na pohode po 15 minutach zapojili zvuk aj pre tych co sa nezmestili do stanu a zostali vonku. "tym, ktori ma doteraz nepoculi, chcem povedat, ze vobec o nic neprisli," nieco take mi znie z ust politika, hoci aj byvaleho, ako uplna rozpravka. uplny opak toho jak sa vsetci ti trtkovia na cele s ficom madaricom a neviem kym vsetkym beru hrozne vazne.

ja som havla mal rad uplne od zaciatku. ked som mal 14 som mal jeho plagat na stene, bol som takzvany havlovsky pankac, to je specialna subkultra zo zaciatku 90. rokov ktoru som si sam zalozil a az teraz som si ju takto pekne pomenoval. akoze kanady, zicherky, roztrhane gate, a na bunde trikolora, potom odznak s havlom, tusim este nejaku nalepku ze vpn som na gatoch mal. havel bol jednoznacne dobro. doteraz je, len som na to na pomerne dlhy cas zabudol. tym nechcem povedat, ze ten clovek nema chyby, aj ako politik urcite plno chyb spravil. ale to, co reprezentuje, to o com rozprava, to sa akoze vobec nebojim povedat, kludne podte do mna, to JE dobro. politika ktorej mottom su take dve slova ze pravda a laska, to akoze neni ziadna sranda, to je prave to, co tu treba, co tu chyba. akoze socialne otazky, silne hospodarstvo, ok, to je super, viem ze to su otazky okolo ktorych sa to dnes cele toci, politici aj ich volici, to je mi jasne, ale zaroven je mi jasne aj to ze nas hentaka politika degraduje na zvieratka, ktore sa potrebuju nazrat a potom vygrgat a vyprdiet pred nejakym estradnym televiznym programom, a ked to maju, tak su spokojne a stastne. preto politiku nesledujem. preto, ze v nej nie su ludia ako havel, ale uz len k...ti ako fico, obycajni roboti moci. idealisti su uz len malikova s palkom a mladymi priondenymi komunistami, ktori by vsetci spravili lepsie keby ziadne idealy radsej nemali. ok, radicova, tu volim, ta je fasa. zase aby nevyzeralo ze su v tej politike len sami ch..i, zopar vynimiek tam je. co ja viem, bugar? dalej ma momentalne nenapada.

ale naspat k havlovi. o zasadach a uprimnosti a o sebavedomi. som si teraz spomenul, ako dzurinda svojho casu, pred cestou na nejaky summit eu tusim, kde sa riesila nejaka velmi polemicka otazka, zavalil nieco v tom zmysle, ze "budeme na tej strane, na ktorej bude vacsina". to len, asi omylom a nechcene, trefne pomenoval o ake zasady teraz presne v politike ide. konkretne o ziadne. a to je este dzurinda, "ten lepsi". co stvaraju henti k...tkovia, o tom aj darmo pisat. havel si povie co chce, nesere sa s tym. robil to do velkej miery aj ked bol politikom. na pohode v dvoch odpovediach za sebou totalne zotrel rusko a ameriku, ale takym sposobom ze na to neni co povedat. v obidvoch pripadoch trafil klinec po hlavicke, a pritom takym sposobom, ze by s nim musel suhlasit aj kazdy inteligentny rus a american.

havel na pohode, to bola uplna revolucia. po dlhej dobe som mal chut za nieco bojovat, a viem aj za co. vobec nie za slobodu zvierat a zrusenie vsetkych atomovych elektrarni na celom svete, pretoze tym smerom sme sa vtedy po revolucii viaceri vydali. slepa cesta, aspon pre mna. teraz chcem bojovat presne za tu pravdu a lasku z toho havlovho akoze "smiesneho" hesla. neviem este presne jako, ale napriklad uz tym, ze sa k tymto terminom priznam, napriek tomu ze vacsina z vas z nich ma akurat tak srandu. a kludne ze seba spravim infantilneho noumu, ktoremu ucarovalo nejake smiesne slovo ze laska a ide mu o to aby kazdy bol na kazdeho dobry a aby si ludia nerobili zle. bolo sranda sledovat, jak este aj hrib, ktory zo seba takehoto infantilneho trtka rad robi, a to je presne to za co ho mam rad, sa vzdy ked sa dostal k tej havlovej pravde a laske, pytal a hovoril vzdy len o pravde. akoze laska tiez v pohode, ale nehovorme o tom, nech niesme smiesni. aj havel sa asi hanbil, pokusal sa tu lasku nejak osemetne vysvetlit, ze preco aj ona ma zvitazit, moc sa mu to nepodarilo, dal nieco v tom zmysle, ze najprv sa pytal co to je pravda, ci to su vsetky informacie na internete, a lasku dal ako take nejake voditko ze prave ta dokaze rozlisit co je pravda. podla mna nepovedal to co chcel, pri tej odpovedi sa evidentne trapil s tym aby zo seba nenarobil este vacsieho t..ka za jakeho ho ti technokraticki roboti povazuju uz teraz. drzal som mu palce, ale nevyslo. povedal len tolko, aby si zachoval priazen aj u tych robotov. tusim ich nazval ze posmievacci, ci tak nejako, a evidentne ma z nich strach. nedivim sa mu, pretoze takych k...tkov poznam, zvyknu byt aj celkom inteligentni, a diskutovat s nimi o veciach ako pravda a laska niekedy nie je uplne najpohodlnejsie. snazia sa z vas narobit idiotov a da vela prace dokazat ze su nimi oni. takze havel to nepovedal, ale ja to poviem, pretoze na rozdiel od neho ma nikto nepozna a mozem povedat uplne co chcem, mam v p... jak to vyznie, je mi to luto, ale ide mi o to ze slovo laska, teda to co reprezentuje, v tom havlovom ponati, treba rehabilitovat, a jasne ze aj v politike, vo vsetkom. treba ho zbavit tej pachuti co nanho nacapali vsetky tie pri...ane meditacne zdruzenia, vesmirni ludia, pedofilni farari a pri...anci vsetkeho mozneho druhu.

myslim, ze je to takto. je pravda, po ktorej musime patrat. zaroven musime byt pripraveni tu svoju pravdu poopravit ked sa dojde na to ze to bola p....ina. a mozno je viacej pravd, aspon v istych veciach, aj na to musime byt pripraveni. ale co je najdolezitejsie, ze ked uz nieco mame v hlave uzakonene akoze toto a toto je pravda, tak to nesmieme za nic zapredat. ani za to ze nas bude mat niekto viac rad, ked tu pravdu prifarbime na ten sposob aby sa pacila aj jemu. jasne ze bez neodovodneneho ublizovania druhym. tolko k pravde. ze treba ist za nou, bez ohladu na vsetko ostatne. a potom je laska, ta je este vyssie. mozno o nej netreba moc hovorit, lebo jasne, aj ja si pri slovnom spojeni, napriklad ze "zit laskou", p... z toho mi az doslo zle, predstavim nejakeho fanatickeho panbozkara s rozsvietenymi ocami, polosklopenou hlavou a tenkym hlaskom. takze netreba o tom mozno nejak moc hovorit, aby nas hned nedodrbali ti roboti, kym sme slabi v argumentoch. ale treba sa toho drzat, ist za pravdou a za l..(psst!). a vobec nie je zle si to obcas takto uvedomit, ze je to vlastne cele o tomto. ze preco sme tu, ti co sme tu preto. a ze za co bojujeme, ti co bojujeme. dik, havel:-)

Tomáš Tauber

Tomáš Tauber

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Normálny človek, aspoň niekedy Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu